Stiekeme gedachte

Het is wel even wennen hoor, en het ik geef het direct toe ik moet er langzaam, heel heel langzaam aan wennen. Onze kleine meid wordt groot, en dan heb ik het vooral over haar zelfstandigheid. Vanmorgen is Marissa in pyjama naar beneden gegaan, ze vindt dat toch wel speciaal omdat we dat eigenlijk bijna nooit doen (mama heeft structuur nodig kwaal)

Beneden liep er op een gegeven moment een dame rond helemaal slap van het lachen, haar sok bleef in haar pyjamabroek hangen. Kleine mooie blote beentjes, 1 blote voet en een betraand gezichtje van het lachen kijken mij aan en ik smelt. (ja, je zult ze vaker zien, deze momenten heb ik nu eenmaal in mijn moedertijdperk) Slap van het lachen om zoiets simpels, nu vraag ik u…kan het nog mooier?

Maar goed, voordat ik afdwaal (dat krijg je door de smelt momentjes) in minder dan een mum van tijd had onze dochter haar broek aan, haar voet weer voorzien van een sok en vervolgens ging ook haar shirtje over het hoofd en toen lag er alleen nog een vestje op haar te wachten. Het vestje ging wat moeilijker, na 1 arm op de goede plek werd het rondjes draaien met de andere arm op de rug proberen de mouw te pakken te krijgen, tong uit de mond, graaien, graaien en nog eens en nog eens net zolang totdat ook deze mouw op de juiste plek zat. ( ik zeg; balans check, ik zeg; verschil weten tussen voor- en achterkant check, ik zeg;doorzettingsvermogen check, ik zeg; verschil tussen binnen- en buitenkant weten check)

Vol trost schenkt ze mij haar mooiste glimlach; “Papa en jij hoeven mij niet meer te helpen”     “Ja schat, je kan het al helemaal zelf”  Stiekem denk ik erachteraan, ja schat niet te snel groot worden hoor…. ik vind het helpen ook heel erg fijn!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

