Baby af….

Het is alweer het jaar 2012, de tijd gaat razendsnel voorbij en nog sneller sinds wij papa en mama zijn. Dit jaar in april mogen wij al 3 jaar lang genieten van onze mooie meid. Ongelofelijk, al 3 jaar!

Terwijl ik me dat zat te bedenken spoelde ik de film even terug, van zwangerschap, naar babytijd, naar kwebbelende en rondwandelende 1-jarige en naar het jaar van 2 (bij ons gelukkig geen -2-is-nee-periode) maar jaar 2 was van het ontdekken, het leren samen te spelen, het begrijpen van verhaaltjes voor het slapen gaan, het jaar van durven en het jaar dat het eigenlijk wel ontzettend makkelijk ging. Nu mogen wij van geluk spreken dat we een zeer makkelijk, geduldig meisje hebben (zoals m’n schoonmoeder altijd zegt: ‘ Daar kun je wel een elftal van hebben’ ) maar gut wat gaat de tijd (te) snel.

Manlief is druk bezig met een heuse meidenkamer (NO BOYS ALLOWED) op de zolder, de grootste slaapkamer van het huis, mooiste grote ramen en een geweldig uitzicht op een ligvensterbank worden allemaal in gereedheid gebracht voor onze meid.

Hoe meer de kamer zijn vorm krijgt, hoe meer ik begin te twijfelen. Ah, dan ligt ze helemaal op zolder. Oh, die grote kamer is niet zo knus als deze die ze nu heeft. Of hij is wel groot hoor lief, hij is wel heel groot…. Jaja, de aap komt uit de mouw… In zo’n grote kamer (nu nog erg steriel en wit) lijkt ons meisje toch nog wel erg klein en kwetsbaar, tenminste zo wil ik het dan graag zien… Blijkbaar ben ik nog niet helemaal overstag dat ze groot, onafhankelijk en baby af is….

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

