Kinderuitspraken!

Naast mijn bed ligt een boekje dat zich aardig begint te vullen met leuke en vooral grappige uitspraken van Marissa. Soms lopen de tranen ons over de wangen wanneer ze weer een volgens haar logisch of tactisch antwoord heeft, en omdat elke lach een klein cadeautje is willen wij deze uitspraken absoluut niet vergeten.

Jullie kennen ze vast ook wel, van jezelf of van je eigen kinderen. Mijn moeder vertelde mij dat ik vroeger een fervent ‘klussertje’ was, ik timmerde en boorde er hele dagen op los. En wanneer mama dan lekker achter thuis zat te genieten had ik mijn boormachine op de schuurmuur geplaatst om vervolgens ellenlang het geluid ‘BHRRRRRR BHRRRRR BHRRRRRR BHRRRRRRRRRRRRR’ te maken, dat dit voor mams teveel van het goede was had ik natuurlijk helemaal niet door. Toen mama me vroeg hiermee op te houden gaf ik dan ook als antwoord ‘dat hoor je helemaal niet, er zit een remstemper op’  [voor degene onder ons zonder fantasie 😉 … een geluidsdemper dus]

In het boek naast het bed werd een leuke uitspraak van Marissa genoteerd, na het oppas dagje van Tante Paula mocht Marissa de centjes overhandigen. Vol trots loopt ze naar Tante Paula toe, waarop papa en mama Marissa eraan proberen te herinneren dat je alsjeblieft hoort te zeggen. “Wat zeg je dan, Marissa?”  Waarop Marisssa doodleuk antwoord: “In je spaarpot doen”

Of het moment dat Marissa op tv Willibrord Frequin voorbij ziet komen en heel hard begint te lachen… “OMAAAAA !” (sorry, oma 🙂 )  En als papa en Marissa mama komen ophalen op het werk, Marissa loopt voor het eerst het kantoor binnen, inspectie van de kleine oogjes. Mama doet de jas aan en stapt na een rondje kantoor samen met Marissa  in de auto. Ik: “Zo, ben ik weer lekker vrij van het werk”. Marissa: “Nee hoor, je ging gewoon computeren” Of buurvrouw die als een beer grommend Marissa wil pakken…. “Nee, niet doen jij bent een grote mens!”

Heerlijk! Om van te smullen dit soort gesprekjes, ze maken je helemaal happy! Hebben jullie ook nog leuke uitspraken, ik ben reuze benieuwd…. Vertel, vertel, vertel…..

Liefs Vanessa….

P.S. Fijne avond allemaal!

7 gedachtes over “Kinderuitspraken!

  1. Mijn vader zei deze week “zo komt een spijker de winter door” ipv “zo komt jan splinter de winter door” moeders en ik lagen in een deuk. Hij gaf later ook toe dat die niet eens wist hoe het gezegde was.

  2. Ja, weet je het kinderprogrammade sorkels van vroeger, dat noemde jij de snokkels, dat zeggen Peter en ik nog steeds als het om de snorkels gaat!!!!!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

