Kralentijd!

Zakken vol kraaltjes liggen hier al jaren in de kast, ze worden gekocht in een opwelling maar het is een van de weinige knutsel dingen waar ik helemaal niets mee doe uiteindelijk. Kettingen maken, niks voor mij, lukt me niet of geen geduld voor…. Armbandjes, zelfde verhaal ze vallen altijd net verkeerd uit, te smal, te breed het is het dus net niet! Maar kraaltjes in een zakje laten liggen is ook niet echt een oplossing, ik kwam op het internet een leuk alternatief tegen. Er kwam geen sluiting aan te pas, geen elastiek (geen elastiek dat knapt en je vervolgens door je hele huis overal van die oh zo fijne kralen kan gaan zoeken) dus eens wat anders dan een armband of een ketting. En ook mooi meegenomen, het is niet moeilijk!

Benodigdheden: Kralen, ijzerdraad, leuk lintje.

Je rijgt de kralen aan het ijzerdraad, aan het einde van het draad draai/buig je een oogje zodat de kralen er niet vanaf glijden. Je rijgt het draad helemaal vol, bindt de uiteinden aan elkaar vast en buigt het draad in de juist vorm. Lintje door de oogjes van het draad heen halen en klaar is kees…..

Mijn voorraad kralen is nog lang niet op, mochten jullie ideeën hebben (graag zeer makkelijk 😉 ) die niets te maken hebben met kettingen of armbanden dan hoor ik het graag, wie weet raak ik dan eens door de kralen voorraad heen om het uiteraard vervolgens niet weer aan te vullen maar braaf de leuke, lieve, mooie, vrolijke gekleurde kraaltjes in elke vorm en maat te weerstaan!

Hoor graag jullie tips!

2 gedachtes over “Kralentijd!

  1. Leuk idee. Zo kun je simpele hangers maken. Als onderdeel van een zeepketting zal het ook leuk zijn. Ik heb zelf ook dozen vol kralen. Maar ik koop alleen glaskralen. Want daar wil ik mee gaan mozieken. Alleen weet ik nog niet wanneer………..

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

