Naja zeg….

Koekjes bakken, lekker lekker! Alleen de geur al, zo heerlijk! Net als vers brood, ook zo’n heerlijke geur. En koffie, al drink ik het niet…het ruikt heerlijk! En oh ja, pas gewassen wasgoed…Lekker!! Wat vinden jullie lekker ruiken? [ik dwaal af, terug naar de koekjes]
De keuken in, deeg kneden, rollen, keuken onder de bloem….Het lijkt wel sneeuw hierbinnen, handig zo’n pak dat open scheurt. Vormpjes uit het deeg steken en hup de oven in. En dan begint het feest, geduldig wachten tot dat het kookwekkertje zich meldt en de koekjes de oven uit kunnen. Een nieuwsgierig meisje staat vol spanning te wachten en roept steeds “Mamaaaa, de tien minuutjes zijn voorbij hoor”

Koekjes versieren is daarna al net zo’n feest, chocolade erop, weer even wachten (das dan wat minder) en daarna komen de kleurtjes, smarties, hageltjes, toverballetjes, alles wat leuk, lekker en uiteraard zoet is! Zodra de chocolade droog is moeten we natuurlijk even proeven…. Tenminste dat dacht ik! Maar dochterlief denkt er anders over, koekjes proeven? “Nee, mam anders lust ik straks mijn eten niet meer”

Naja zeg………

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

