Moederdag komt eraan…

Na een paar blogvrije dagen is het weer tijd voor een nieuw bericht.
Afgelopen week natuurlijk de creatieve vingers op Moederdag stand gezet.
Maar helemaal tevreden ben ik nog niet 😉

Dochterlief heeft ook een Moederdag cadeau gemaakt, en superstoer laat ze zich niet verleiden om te vertellen wat het is. Ze vindt het eigenlijk wel reuze leuk om een geheimpje te hebben! Dat houdt ze trouwens al een aardige tijd vol, op Koninginnedag vroeg ze me nog “Mama, is het nu ook Moederdag? Mag ik het cadeautje geven?” Meid, nog even en het is echt Moederdag. Vandaag heeft ze ook samen met papa nog een cadeautje gescoord, en tevens worden de oma’s natuurlijk niet vergeten.

Wisten jullie trouwens dat Moederdag in Amerika is ontstaan of beter gezegd is geïntroduceerd door ene Anna Jarvis? Deze Anna bedacht een dag om haar moeder te eren, haar moeder had 11 kinderen. Ja, je leest het goed 11 kids! Helaas kwamen 7 kinderen op jonge leeftijd te overlijden. De moeder van Anna hield zich haar verdere leven bezig met het helpen van andere moeders. Toen Anna haar moeder stierf (2de zondag in mei 1906) besloot ze een dag te organiseren om aandacht te vragen voor alle moeders. Pas na WOI werd het idee van Moederdag verspreidt over de rest van de wereld, in Nederland vieren we Moederdag vanaf 1925. (P.S. In Amerika vieren ze trouwens ook schoonmoederdag op de 4de zondag van Oktober…)

Ik vier natuurlijk nog niet zo lang moederdag, dochterlief is immers pas 3 jaar! Maar wat is het leuk om een prachtig knutselwerkje van je meisje te krijgen die het vol trots aan je geeft! Een echt zwijmelmomentje!
Vorig jaar was ik ook helemaal verkocht, kreeg ik een een schattig foto lijstje gemaakt van zelf geverfde ijslolly stokjes, daarin een prachtige foto van Marissa met een groot hart in haar handen… De tekst was natuurlijk ook erg zoetsappig maar absoluut alles wat je horen wilt… ‘Mama, omdat ik van je hou’

Zeg nou zelf… dat is toch het enige waar het om draait?
Hebben de mama’s onder ons ook nog herinneringen aan een speciale Moederdag of een speciaal cadeautje?
Laat je een berichtje achter? Vind ik hartstikke leuk!

P.S. Knutseltip nodig? Wat zeg je hiervan, foto spreekt voor zich neem ik aan 😉

2 gedachtes over “Moederdag komt eraan…

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

