Never grow up!

Met het verkrijgen van de 3-jarige leeftijd is ons meisje ineens een hele grote meid, er zit nu echt geen baby meer in!
Soms vergeet ik dat wel eens, ze gaat als een speer en het blijkt makkelijk om te vergeten dat ze net pas 3 is.
Bij het 3 worden horen ook ineens bezoekjes aan vriendinnetjes (zonder papa of mama) bij. Voorheen had ze ons toch nog wel erg graag mee, maar nu is het geen probleem als er zo’n kleine spruit komt vragen of Marissa gaat spelen.
Er kan meestal nog wel een kus vanaf voordat ze op stap gaat, maar een enkele keer is het zelfs een snelle luchtkus… MMMM, smok!

Voor mij is het wennen, maar ik weet het went snel…. Maar wat ik nog het meeste voel is een overdadig gevoel van trotsheid! De wereld wordt groter, groter dan een tuin achter thuis. De wereld bestaat niet alleen maar uit papa, mama, opa’s en oma’s, nee hoor daar horen ook vriendinnetjes en vriendjes bij. En andere huizen, andere eettafels om aan te eten, andere slaapkamers om te spelen, en dat is een geweldige ontdekking!
Voor papa en mama is het weer een beetje loslaten, een stapje naar de grote wijde wereld. De kindertijd, bepaalt dat niet hoe we als volwassenen in het leven staan?

Je bent 3 jaar en je hebt de hele wereld aan je voeten, je lacht, je danst en geniet van alles met volle teugen. Je maakt vriendjes, meiden en jongens. Je klimt, klautert, valt en leert weer op te staan. Je wilt gretig alles leren, je weet nooit genoeg. Zeg nou zelf mensen, waarom verliezen we dat(grotendeels)… het gevoel van kind zijn, dat onoverwinnelijke, het leven zonder schaamte!

Ik wil het houden, wil het voelen, beleven… En doe dat zeker via mijn dochter! Wat een heerlijkheid, wat een genot!
Hou het in je achterhoofd en Never grow up!

Laat het kind in je los, dus mannen pak de lego blokjes 😉 en dames verlies niet je creativiteit, je spontaniteit en die geweldige openheid! (of doe ik de heren nu tekort ;-))

Een gedachte over “Never grow up!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

