Mama en dochter tijd!

Gisteravond terwijl we samen onze dame op bed brengen fluister ik Marissa in het oor.
‘Morgen gaan we leuke dingen doen, geen ziek zijn, maar samen een leuke dag ervan maken’

Super enthousiast vraagt ze me, met wie dan allemaal? 😉
Marissa vindt het maar wat gezellig met al onze lieve vrienden, vriendinnetjes en buurtjes dus het is wel een hele omschakeling als we dan een echte heuse mama en dochter dag hebben!

Ik vond dat ons meisje dat wel had verdiend, want het rommelt zoveel bij ons in huis de laatste paar maanden dat moet ook wat met haar doen! En hoewel ze nog steeds het vrolijke, zachte, knuffelige meisje is als altijd mag ze best eens een hele dag alleen met mama hebben, een mama die haar best doet geen enkel ogenblik te laten zien dat ik me zo slecht voel. Een echte mama dochterdag vol plezier!

Vanmorgen vroeg ik haar waar ze zin in had, en nadat ze al haar vriendinnetjes had opgenoemd en ik allerlei verklaringen had gegeven waar ze dan wel niet allemaal naar toe waren… gaf ze toe en bedacht ze dat ze graag koekjes wilde bakken.
Het idee was ontstaan en mevrouw springt uit bed, kiest zelf haar kleertjes uit, gooit de hele sokkenmand om druk op zoek naar nopjes sokken (grrr, waar zijn die dingen te koop in haar maat!!!, ze is er helemaal verzot op!), huppelt naar beneden voor haar broodje, eet een banaan erachteraan en kiest uit haar baby paradijs de gelukkige baby die met ons mee mag om meel op te halen!

En zo stond even later ons keukenprinsesje in haar schortje koekjes te bakken, maar het aflikken van de mixer en het stippen van je vingers in de deeg is en blijft het leukste en natuurlijke lekkerste van het hele bakfestijn!
Zijn de koekjes eenmaal klaar dan kijkt Marissa er niet meer naar om, misschien dat ze 1 hapje neemt maar daar houdt het ook wel mee op! Nee, doe madam maar de deeg!

Daarna zijn we samen op de bank gekropen, bergen boeken om ons heen!
We lazen nijntje, paddington, en boeken van hoteldebotel. Nadat ik een verhaal had voorgelezen deed Marissa het nog eventjes over, en wat een fantasie… er kwamen steeds meer nieuwe dingen bij 😉
Ik vertelde Marissa dat ze het nijntje boek als baby van haar Ome Michel had gekregen, zegt ze doodleuk tegen me;
“Die vond ik zeker niks aan dan, want een baby kan niet lezen” (dus Ome Michel, beetje dom!)

Samen op de fiets nog even langs de huisarts, pfff… wist niet dat die man zover weg zat! Of zal ik standje slak inmiddels hebben bereikt 😉 Van de dokter naar Tante Paula, verplichte pitstop voor mama maar dat vond Marissa helemaal niet erg… want tante Paula, je bent de allerliefste!
Toen met een zak brood naar de hertjes, en samen in het gras de heerlijke zonnestralen oppikken!
Wat een genot!

Meissie heeft een topdag gehad, met super afsluiter eten bij haar vriendin Kyrah! Nog even gek doen op de trampoline en toen bij mama kruipen en zeggen ‘Mama, is het al avond want ik wil op bed’

Moe, voldaan, blij, een heerlijke dag!
Trots, geen ‘het lukt niet’ momenten, maar planning, schakelen, aanpassen en genieten!
Vooral het laatste… genieten van mama en dochterdag!

Wil je ons koekiemonster in actie zien? Enjoy the movie 😉

DSCF7991
Een gedachte over “Mama en dochter tijd!

  1. Wat een geweldig filmpje! Hmm lekker, haha, heerlijk! Misschien leuk voor een praatjesmaker aflevering;)? Fijn dat jullie een mooi dagje samen hebben gehad.

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

