Hang de slingers op en dans met iedereeeeen… ;-)

Om vast in de kerst sferen te komen hebben wij vandaag een kerst slinger gemaakt.
Wees gerust deze mama vergeet de goede sint niet, maar daar begin ik pas mee na het lampionnetje lopen 😉

Het is toch heerlijk met je kleine dame of man, een stapel papier op tafel, schaartjes, vormpjes en aan de slag.
Wij hebben heel simpel bakvormpjes gebruikt, leuke vormen en erg vaak ook mooie kerstfiguren.
Voor kleine handjes ook een leuke bezigheid, eerst heel precies de vormen omtrekken…. zonder schuiven, zonder stukjes te missen! Hele goede oefening!
Daarna de vormen ook nog uitknippen, al weer een taakje die om precisie vraagt! En dat heeft dochterlief goed begrepen, de tong draait zich in alle bochten van de schaar mee.
Zelf ben ik ook maar even mee gaan knippen, een sterretjes en rendiertjes slingertje is ontstaan.
Een kleine simpele knutselklus, maar genoeg pret… en daarbij komt hebben wij Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Donder, Blitzen en natuulijk Rudolph al in huis hangen!

Wat een gezelligheid!

Oh, en om terug te komen op de Goede Sint…
Ik geloof dat ik nog inspiratieloos ben… Iemand een leuk idee?

3 gedachtes over “Hang de slingers op en dans met iedereeeeen… ;-)

  1. Ontzettend Leuk! een goed idee. ik ben zelf ook nog aan het nadenken over de sint maar wat ik wel heel leuk vind is een sint en een piet maken van karton papier op een ijs stokje. die kan je dan in alle plantjes steken of natuurlijk poppenkast mee spelen. maar ik ga nog eventjes verder denken….

  2. Hoihoi, ik heb ooit een krans gemaakt voor sinterklaas met daarop pepernoten en schuimpjes 😉 Erg leuk, let wel op dat door het vochtig weer de snoepjes kunnen gaan smelten. Maar misschien een leuk idee voor jou???

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

