Twinkle little stars!

Ooops, domme ik toch!
Ik versier wat af, verander het interieur mee met de tijd.
In het voorjaar hebben we kuikentjes, bloemetjes, vogeltjes op onze muren.
In de herfst hertjes, eekhoorntjes en ander leuk spul.
En zo nu hingen er overal pietjes….

Maar de pietjes bleken stuntpieten te zijn, en kwamen weer naar beneden vallen.
Maar het plakgom niet! En daar nu het probleem, ik poetste (ja, met tandenborstel zelfs!), ik depte, ik veegde, ik krabde, ik smeerde, ik deed vanalles maar het kwam er niet meer af! En op een heerlijk hagelwitte muur ergerde ik me rot aan deze bruinige, zandkleur vlekken. Manlief was blij dat ik de boosdoener was en niet hij…. (ohjee, moment van zelfreflectie! hahaha) maar maakte zich er totaal niet druk om. Maar wie mij een beetje kent, ik wordt gek, kriegel, nog gekker, en moet het weer in orde hebben!

Na veel gedoe, proberen en opnieuw proberen hebben we de oplossing ( die niet inhoudt dat we het hele huis met witte muren moeten verven om kleur verschil te voorkomen)…………….

Ik knipte van goudkleurig papier sterren uit en plakte deze op de vlekken, ze glinsteren en schijnen gezellig de kamer in. Mijn bedoeling was de sterren door het jaar heen te vervangen, sterren in de koude maanden, vlinders in de lente, bloemetjes, bijtjes in de zomer en ga zo maar door.
Maar zonet zat ik heerlijk met mijn meis op de bank, heerlijk in elkaar verstrengeld achter een mooie barbie film en laat mijn meisje mij even heel diep slikken.

“Mam, de sterren mogen niet meer weg hoor”
“Nee, doe ik ook niet! In de zomer maken we wel wat nieuws”
“Nee, die sterren zijn voor de baby en voor diddle”
“Slik!”

En nu ik er telkens even naar kijk… zijn het voor mij ineens hele andere sterretjes geworden! Altijd dichtbij!
Dank je wel lieve Maris, dat je zo mooi kan denken!

2 gedachtes over “Twinkle little stars!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

