D.I.Y. Kerst engeltje van goud

Wij houden van knutselen, dat mag duidelijk zijn…
Als mijn meisje lekker op de bank ligt met een filmpje erop en ze ziet me met een bak knutselspullen lopen of ze hoort me rommelen dan duurt het maar een paar tellen of de film is uit en mevrouw wil mee doen.
Maakt niet uit wat het is, verven, kleien, plakken, naaien…. Ze maakt haar eigen versie wel, en ik vind dat ook reuze leuk om te zien.

Zo moesten vandaag mijn kerstmannen in de lak, een laatste laagje om ze te beschermen voor de kou buiten. (ze wonen inmiddels bij hun nieuwe eigenaar 😉 )
Daarna had ik nog zin in een kerstschilderijtje en maakte een kerst engel van gouden glittertjes.

Dochterlief bouwde ondertussen met de tong uit haar mond in opperste concentratie een vogelhuisje, af en toe moest mama even helpen omdat het toch echt wel een bouwpakket was voor 30 jaar en ouder…..Misschien voor nog oudere aangezien ik soms met brute kracht het spul in elkaar moest drukken.
Maar goed, vogelhuis in de maak en dan rond kijken wat er op tafel staat voor het grijpen.
Mama heeft verf, mama heeft spuitlijm, mama heeft glitters… Dat werd een superleuk vogelhuisje zoals u kunt zien!

Vogelhuisje verven

Glitters strooien

Vogelhuisje

Ik maakte dus een klein canvas schilderijtje die staat te sprankelen tussen de rest van de kerstspulletjes.
Wil je zelf eentje maken, neem dan een leuk sjabloon en plak het vast op een canvasdoek.
Spuitlijm eroverheen, potje glitter strooien en hopla je eigen glitter schilderij is klaar.

Kerst engel van goud

Kerst engel sjabloon

DSCF8089

Oh en nadat de pietjes en hun pakjeshuis weer van de deur waren gehaald moest ook daar natuurlijk wat nieuws op.
De deur is ook weer mooi, 2 sjablonen op zwart papier van een kerstengel en een eland/rendier en we knipten nog een paar engelen uit, 1 voor papa, 1 voor mama, 1 voor Marissa en 1 voor Dipsy! Tadaaaaa…

Marissa haar kerst versiering

Kerst engelen

Een gedachte over “D.I.Y. Kerst engeltje van goud

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

