Veranderingen eng? Nee joh….

De tijd vliegt, onze dame gaat al bijna naar de basisschool!
En ze is er zeker weten aan toe, wat onze madam toch soms allemaal uitkraamt… We lachen ons krom.
Kan ze mooi op school haar grote woordenschat gaan gebruiken.

Zo staat Madam naast me en zegt… “Neem me niet kwalijk, ik moet even naar de wc”
Of “waarschijnlijk komt morgen de zon wel mama”
Manlief en ik kijken elkaar soms aan en vragen ons af of we de hele dag met ‘dure woorden’ lopen te gooien 😉

Ook praten in het engels ligt helemaal in haar straatje, en ze weet dan ook al aardig wat woordjes in het engels.
De radio is daarbij een belangrijke bron waar onze meid al haar woorden en vragen weg haalt.
En soms zijn de woorden maar moeilijk uit te leggen hoor 😉

Onze meid heeft reuze zin in school, tijdens mijn ziekteperiode heeft ze het geluk gehad al een paar keer te mogen meedraaien in de klas. Dus helemaal nieuw is het niet meer! Ze oefent ook thuis, wil een naamplaatje bij haar jas zodat ze daar haar jas kan hangen (met dank aan Tante Mel) en volgens haar moeten we echt binnenkort (weer zo’n leuk woord voor een 3 jarige) eventjes gymschoenen kopen.
Wanneer ik haar vertel dat als de school uit is, papa en mama haar weer komen ophalen zegt ze doodleuk… Maar dat hoeft niet hoor, ik kan dan ook met Joy of mijn nieuwe vriendjes en vriendinnetjes mee.

Dus……
Ik bedacht me toen wel eventjes… Goh, ik geef haar de geruststelling dat ze weer wordt opgehaald… Niet dat ze daarom om vroeg en hoor vervolgens onze grote meid zeggen op een toon van ..”Mam, maak je niet druk” dat ze gewoon met iemand anders mee gaat!

Pfff…
Dus in plaats van wennen voor Marissa: Mama, Mama, Mama… dat wordt nog wennen!

Op naar school

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

