Moet er even uit….

Ik probeer me vaak met bloggen bij mijn gezin te houden, de reden dat ik ben gaan bloggen was ook mijn gezin en speciaal voor Marissa. Maar vandaag wijk ik eventjes af, en dat omdat ik vandaag op televisie de advocate hoor praten.
Een advocate van een dader, een dader die de grensrechter van het leven heeft beroofd.
Een dader die niet nadacht, die geen respect voor zijn medemens heeft, een dader die wat mij betreft zelf het leven niet waard is… Je ontneemt immers iemand anders het leven.

Ik weet dat wat ik zeg hard is… Maar ik kan er niks aan doen!
Ik hoor de advocate zeggen dat hun voorarrest verkort moet worden, de familie mist hem, en ook belangrijk hij mist zijn opleiding… En bij deze woorden denk ik aan het gezin van de grensrechter, zijn ouders, zijn vrouw, zijn kinderen…. Wat moet het vreselijk oneerlijk, hard, ongelofelijk zijn om dat uit de mond van de advocate te horen…

Nu komt er van mij een bekentenis… Ik kijk (bijna) nooit naar het nieuws, ik lees nooit de krant… Peter lacht er wel eens om als ik per ongeluk in de auto het nieuws op de radio hoor en me een half jaar na dato bijvoorbeeld hardop afvraag…oooh, is Withney Houston dood dan? Ik kreeg er wel vaker commentaar op, krant lezen is goed voor je ontwikkeling, je wil toch weten wat er speelt… Maar dat is het nou juist! Dat wil ik NIET!

En hoe dom dit misschien mag klinken… soms weet ik het liever allemaal NIET!

En hou ik het liever bij mijn eigen kleinere wereldje, een wereldje van gezin, familie, vrienden, omgeving… en wil ik niet weten wat voor een achterlijke, vreemde, onwaarschijnlijke mensen er op deze aarde rond lopen die dingen doen waar ik helemaal niks van kan en wil begrijpen…

Ik blijf veel liever ‘dom’ ……

Hoe doen jullie dat? Volg je alles, hoe geef je al dat nieuws een plekje… Of begrijpen jullie wat ik bedoel?
vraagteken

3 gedachtes over “Moet er even uit….

  1. hee vanessa….
    Ik ben net zo als jou, niet alles willen weten wat er in de wereld allemaal gebeurd, elke dag hoor je van zo veel ellende en steeds minder vreugde heb ik het idee.
    Begrijp je dus heel goed, is niet altijd even slim kom ik ook achter maar F… dat ben mijzelf blijf mijzelf en als er iemand zich daar aan stoort, pech voor hun dan.
    Dan maar dom, denk dat domme mensen meer vreugde zien…
    🙂

    Groetjes Henk Grupstra

  2. Hoi Vanessa, Ik herkenmezelf in jouw verhaal, ik kijk zo weinig mogelijk naar het journaal, simpel om de reden, dat ik me soms zo verbaasd, boos word, op de dingen die gebeuren…….en je kunt er niets tegen doen….(onmacht)
    OP “het maar lekker op je eigen wereldje houden is dan ook verstandig”
    ik doe het ook, dan maar dom…..(!?)
    Geniet van de mensen, dingen, die je blij maken……..
    Liefs
    Alida

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

