Een wirwar!

Een nieuwe fase is begonnen, andere tijden, nieuwe dingen, een wereld die veranderd en steeds groter wordt.
Een kleine dame van 4 die ons leven kleur geeft en ons nu meeneemt op het avontuur van de basisschool en zwemles.
Wat zijn we trots, en wat besef ik me hoe blij ik ben dat ze er is!

Heerlijke kinderverjaardag gehad met allemaal mooie kids, lekkere pretbekkies en de 1 nog gekker dan de ander.
Wat is de wereld toch mooi door kinderogen, vriendjes en vriendinnetjes binnen een paar tellen, uitleven in de speeltuin, hele bijdehante gesprekjes en vooral heel veel glunderende oogjes van plezier.
Ik kan er geen genoeg van krijgen, heb heerlijk genoten van deze kids! Het was een zeer geslaagd feestje en dat vond onze jarige Jet ook!

School was zo nieuw, maar is nu al de normaalste zaak van de wereld.
Juf is reuze lief, de kindjes leert ze langzaam kennen, en tot in de kleinste details volgt bij thuiskomst een verslag van de dag. En ook hier krijg ik geen genoeg van… Wil alles horen, alles weten, ben reuze blij dat ze het zo naar haar zin heeft!
En dan ook nog…. jajaja, na de eerste officiële dag school ook maar direct haar eerste zwemles! Hup, direct het diepe in en op een hele leuke speelse manier heeft onze madam het meer dan prima gedaan! Helemaal top!

Nu komt er ook voor mij een andere tijd, stilte in huis…. dat is het eerste wat er opvalt!
En ook erg hard binnen komt, ik weet het zal wennen zijn en het went vast snel… Maar ik wil het wel even voelen, en er niet overheen walsen…
Want eerlijk is eerlijk het steekt, het doet pijn, het is verdrietig te denken dat we deze maand weer papa en mama zouden worden! Geen stilte in huis, maar een klein mensje in je armen waarmee je samen naar school wandelt en om je grote dochter weg te brengen…
Het is anders… Het is…..

Ik zal eraan moeten wennen zoals elke ouder die zijn kids naar de basisschool ziet gaan, maar niet zonder erbij stil te staan… en het ‘af te doen’….
Want ik moet toch wel bekennen dat ik ons Wentink avontuur in dit leventje even hard moet aanpassen en bijstellen…
Een mengeling, een wirwar van gevoelens, van trots, blijdschap, en liefde…maar ook zeker van verdriet die weer even om de hoek komt kijken en acceptatie om straks weer sterk door te gaan!

Liefs Vanessa!

Een gedachte over “Een wirwar!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

