De O van opruimen…

Onze dame is in de ban van letters, van cijfers, van figuren…
Hele schetsboeken worden volgeschreven, de eerste andere woorden dan papa, mama, marissa, opa en oma worden geschreven en hardop gespeld. En ik vind het zo mooi!
Zo hoorden we gisteren de hele dag S T O P, S T I L, B O O M en T van Tafel, T van Trampoline, P van Papa en zo nog een hele rij meer. Het alfabet zingen we uit volle borst en we plakken het huis vol met letters, op haar winkel hangt de W, op de trap de letter T en op de koelkast de letter K…. en ga zo maar door!

Letters Letters Letters

Nu dat madam naar school gaat lijkt de tijd nog sneller te gaan dan anders, er komt zoveel nieuws het huis binnen.
Nieuwe liedjes, een echt repertoire inclusief het Wilhelmus waar ik door dit kinderstrontje gezongen nu helemaal geen genoeg van kan krijgen en waar dochterlief natuurlijk de omi’s in de familie helemaal mee laat stralen van trots en smelten van liefde…. Niet alleen voor het kleine zangeresje maar zeer zeker ook voor het koningshuis.
Dame is zelfs versierd met eigen gemaakt koning Willem ketting! Leuk toch die bottlecaps? (ook eentje bestellen…dat kan hoor! Stuur me een berichtje!)

Bottlecap ketting koning Willem

Versjes, schilderijen over de lente die het voorjaarsgevoel hier binnen brengen ondanks de kwakkel lente en verhalen over bloemetjes, blaadjes en beestjes. Wat een heerlijke tijd! Gisteren samen de konijntjes blij gemaakt met een heleboel paardenbloem bladeren en wij weer blij dat de tuin netjes is. Nieuwe plantjes, tuinideeën, huppelende konijntjes, een lekker meiske die zich prima vermaakt in de tuin en ik in het zonnetje met een nieuw haakwerkje…Wat wil een mens nog meer?

Lichtelijk verslaafd ben ik ondertussen alweer aan een nieuw haakprojectje aan het denken, wordt helemaal happy van alle mooie kleuren, en het feit dat de haakwerkjes zo leuk worden ontvangen of hier het huis een beetje kleur en gezelligheid geven en niet te vergeten ze zijn functioneel 😉 Ook zo’n tik die ik momenteel heb, geen frutsel, geen rommel, opruimen en organiseren en als je dan een paar uurtjes gaat zitten haken heb ik graag een haakwerkje met functie! Hahaha, heb dus nu wel nieuwe ideeën nodig! Dekentjes, kussen hoezen, broches, kettingen en poncho’s zijn al gemaakt…. Iemand andere ideeën? Of wensen… ook dit kan je bestellen!

Haken - granny stripes

Zo zonder zonnetje buiten ga ik maar eens door het huis waaien, laatste weken al heel wat mensen blij gemaakt met mijn opruimwoede. Bergen kleding uitgezocht (daar waren de buufjes blij mee ;-)), lampen, kastjes, en baby spullen opgeruimd en weggegeven. Zij blij, ik blij! Kan ik nog iemand blij maken met lege nieuwe dvd hoesjes?
Onze banken geruild tegen een leuk cadeautje voor ons meiske, 3 studenten blij en wij nu wachten op onze nieuwe banken. Heppie de Peppie door het gerecycle hier bij de Wentinkjes! Centjes voor de kleertjes gaan naar het van Boeijenoord in Assen, dus ook daar weer mensen blij! Tralalaaaaa, Trallaaalala… Ole gevoel! 🙂

Voor vandaag… nog een fijne dag en hopen op een weekend zonnetje!
Wij zingen het A B C en zwieren door het huis heen!

Liefs!

Letter K

2 gedachtes over “De O van opruimen…

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

