Jelly Fish! Vakantie tijd….

Bijna vakantie, morgen nog een halve dag school voor onze dame en dan is het gebeurd.
Dan zit mevrouw haar eerste ‘schooljaar’ erop en kunnen we 6 weken lang lekker van elkaar genieten.
Zal ik jullie eens wat verklappen, ik vind het heerlijk, kan er nu al van genieten dat lekkere grietje weer hele dag om me heen… Voor mevrouw zelf zal het wennen worden, niet naar school, niet spelen na schooltijd, geen schoolplein, kookles, bouwhoek, of juf om te knuffelen elke dag! Ze gaat het missen….

De tijd vliegt ook voorbij, zo was het april en ging mevrouw voor het eerst naar school en nu is het alweer juli.
Nog nooit zo druk gehad in huize Wentink, gestopt met werken hoor ik je denken en dan toch druk?
Ja, reuze druk! Druk met Zoet Geluk, heerlijk, fijn, gezellig fröbelen en kleine mooie dingen maken… Druk met school, opleiding waar ik zoveel in herken, waar ik het lekker vind wanneer mijn pen over het papier heen rolt en waar ik het fijn vind weer een soort van leerritme te hebben…. Druk met het huis, slaapkamer op zolder voor ons meisje is bijna helemaal af… ze slaapt er als doornroosje en mama vind het inrichten helemaal leuk om te doen. En dan zijn er speelafspraakjes, zwemlessen, kinderfeestjes, logeerpartijen, vrijwillgerswerk, ouderraad commissie, schoolactiviteiten en ga zo maar door…. Dus, ja we hebben het druk!
En nu komt er rust…. vakantie tijd, tijd om erop uit trekken en weer tijd te nemen voor onze eigen gekke dingen, die we leuk vinden, waar we van leren, waar we blij van worden of om het gewoon eens te proberen…
En om de vakantie in te luiden was het vandaag tijd voor….

Vandaag speelden we met een nieuw vriendje… Jelly Fish…
We bekeken een filmpje op het internet, we tekenden samen een mooie kwal, we bedachten een kwallen verhaal en hadden de grootste lol bij het verzorgen van ons nieuw familie lid – het witte kwalletje

jelly fish

jelly fish

Jelly fish

jelly fish

jelly fish

jelly fish

Leuk toch zo’n beestje, zolang ie daar maar blijft! 🙂
En in de vakantie gaan we natuurlijk echte kwallen opzoeken!
Weet je niet hoe je de komende 6 weken door gaat komen, even inspiratieloos… of door het missen van de zon een paar extra uitdagingen nodig, ‘blader’ eens door mijn blog en er staan zeker leuke dingen tussen om met je kind(eren) te ondernemen, vaak heel simpel maar goed voor uren speelplezier!
Voor nieuwe dingen… blijf me volgen, het wordt een vakantie vol met tips! 😉

Fijne avond!
Liefs Vanessa

Een gedachte over “Jelly Fish! Vakantie tijd….

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

