Haak maar aan… D.I.Y.

In de lazy,hang,relax stand begon ik gistermiddag met een mand vol restjes wol aan een leuk en verslavend
projectje…. Armbandjes haken!
Erg leuk, ook nog lekker makkelijk en zo kom ik eens door de restjes wol heen!

Armbandjes Haken

Wil je zelf een armbandje haken..
Ik deed het zo:

* Haak 41 lossen
* Haak 1 losse en keer je werk
* Haak 41 vasten in elke losse
* Haak 1 losse en keer je werk
* Herhaal dit 4x

* Zet een andere kleur op voor de boogjes
* Haak vast met een halve vaste
* Haak 1 vaste
* Sla 1 steek over
* Haak 4 stokjes in de volgende steek
* Sla 1 steek over
* Haak 1 vaste
* Sla 1 steek over
* Haak 4 stokjes in de volgende steek
* Herhaal dit tot het einde van je armbandje

# moet je armbandje langer of korter dan minderen/vermeerderen met 5.

Zie hier het resultaat!
Inmiddels zijn er nog veel meer van mijn haaknaaldje komen rollen… Te leuk!
Om ze vast te maken om de pols haakte ik een lusje van 5 of 6 lossen (afhankelijk van de knoopgrootte) en naaide ik
een knoop aan de uiteinde van het armbandje vast.

Armbandjes haken

Armbandjes haken

Enjoy!

P.S. Zelf geen haakwonder (ik ook nog lange niet hoor!!)… Maar toch graag een armbandje?
Ik verkoop ze ook via Zoet Geluk!

2 gedachtes over “Haak maar aan… D.I.Y.

  1. Goed van je , dat je dat kunt!!!!! (y) maar de beschrijving snap ik DUS al niks, kan alleen, losse en stokjes en dan houd mijn kennis van haken op……..

    • OOOOh, maar dan ben je al zover op weg!
      Een vaste is heel makkelijk, in een losse steken, overslaan en door 2 lussen halen.
      Anders ff op google zoeken naar een plaatje! Succes!!!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

