Favo shirtjes missie! Upcycle!

Mijn kleine meid had als jonge dame in de dop 2 lievelingsshirtjes!
Ze was er helemaal gek van, en mama stiekem ook wel! Ze werden dan ook erg vaak gedragen, een olifantje met strik en een lief girafje met bloemetje! (het olifantje kocht ik zelfs 2x, omdat het wel erg vaak aan moest)
Maar kleine meisjes worden groot, en t-shirtjes dus te klein…
Maar omdat madam er zo’n fan van was heb ik ze bewaard, in een doosje met haar eerste jurkje, eerste pakje van opa en oma, rompertjes, drinkflesje en haar favoriete knuffeltje. Maar in een doos is ook zo saai…
Ik wilde er eigenlijk iets leuks mee doen en ging aan de slag…

De schaar erin! Spannend, stel dat het niet lukt. Vreselijk zonde!!!
Mezelf moed insprekend toch doorzetten, shirtjes even strijken en aan het werk!
Ik werkte als volgt:

* shirtjes goed glad strijken
* knip met een goede stofschaar de afbeelding uit het shirt (inclusief achterkant)
* nog een keertje strijken, omdat de randjes de neiging hebben om op te rollen
* langs de randen dichtnaaien
* vullen met vulmateriaal (misschien heb je nog ergens een oude kussen liggen, gebruik de vulling)
* laatste stukje dichtnaaien
* ik knipte daarna met een stof kartel schaar nog een sierlijk randje
* en een lekker zacht knuffeltje van een oud shirtje is het mooie resultaat!

Recycle T-shirt naar knuffeltje

Recycle T-shirt naar knuffeltje

Recycle T-shirt naar knuffeltje

Zijn ze niet schattig?
Dochterlief ligt er nu mee in haar bedje… Slapen met 2 hele lieve vriendjes en dat van oude shirtjes! Mooi uit het doosje, niet verstopt maar lekker in het zicht om van te genieten! Ze slapen vast ook erg lekker want ze zijn zo lekker zacht!

Slaap lekker lieve blogbezoekers!

5 gedachtes over “Favo shirtjes missie! Upcycle!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

