Lieve Marissa,

Lieve Marissa,

Vandaag lekker bij mij op schoot speelden we een spelletje…
En ik genoot, ik genoot volop! Papa luisterde vanaf de andere bank mee. En jij, wat ben je inventief, vindingrijk en gezellig echt gezellig!

We vertelden samen een verhaal, een verzonnen verhaal waarbij we elk om de beurt een deel vertelden en elkaar aanvulden. Hier lees je een stukje, een stukje die ik zo leuk vond. Zo leuk omdat jij een heel ander plan had met het verhaal dan mij.

Vet gedrukt lees je mijn zinnetjes, waarop jij lieve meid het verhaal invulling gaf.
Een toen ik dacht het verhaal af te ronden met een tovenaar die de kabouter vast wel zou kunnen vinden gaf jij het verhaal toch weer een andere wending.
Geweldig! En wat leuk, wat leuk om in jouw fantasie te worden meegenomen. Wat lekker om jouw spanning in je ogen te zien toen ik een wolf in het verhaal liet verschijnen.
Maar ook dat los je op, want dit is natuurlijk een hele lieve wolf en uiteindelijk komt alles goed.

Onder een grote mooie paddestoel…
woont een lieve kabouter die lekker aan het eten was
De kabouter was verdrietig
zijn vrouw en kinderen waren weg
De kabouter had een idee
Hij ging sporen zoeken in het bos
Dat was een goed idee
maar toen raakte hij de sporen kwijt door de regen
Toen schrok de kabouter
hij hoorde een hard geluid
uit de bossen kwam een wolf tevoorschijn
De wolf deed gelukkig lief en zei spring op mijn rug,
de kabouter en de wolf zochten door het bos naar sporen
Plotseling jankte de wolf
hij was verdrietig dat hij de vrouw en kindjes niet kon vinden.
Toen kwam er een tovenaar
maar die kon ze ook niet vinden…
De tovenaar had nog een super toverstok
maar de toverstok was kapot
De wolf snuffelde nog eens goed
en hij vond een egeltje
Toen kwamen de vrouw en kindjes ineens
uit het bos gewandeld met hun regenlaarsjes
De wolf liep naar ze toe
hij zei spring op mijn rug ik breng jullie naar huis
In huis gaan we
lekker eten, hun buikjes waren leeg.

Lieve Maris, je bent mijn topper! En ik vond het zo gezellig, zo leuk!
De verhalen gingen over haaien, wolven, kabouters, surfplanken, vliegreizen naar Lanzarote, en leuke grappige wendingen waarbij een achtervolger ineens in Meerwijck belandt. En wij, pap en mam… Wij vinden dit het allerleukste verhaal ooit!

Dikke kus en veel liefs,
Papa Peter en Mama Vanessa

Een gedachte over “Lieve Marissa,

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

