Het woordje NEE…

Waar of bij wie kan ik op cursus…?
Cursus leren NEE zeggen. Ik ben daar zo ontzettend niet goed in! Valkuil nummer 1 voor mij, het nee zeggen gaat me namelijk helemaal niet goed af.

Ben bijna overal enthousiast voor te maken, en vind ook ontzettend veel dingen leuk. En dat woordje NEE is ook helemaal niet leuk, het klinkt zo kort, vaak ook nog eens negatief, en het geeft grenzen aan. Grenzen die je misschien helemaal niet wilt stellen of accepteren of misschien zelfs nog niet eens van jezelf kent.
Ik geef wel grenzen mee aan Marissa, ik leer haar nee zeggen, wanneer het ‘moet’ maar ook wanneer ze het zelf wil zeggen! En ik ken mijn grenzen ook, heb ze de afgelopen jaren leren kennen doordat je lijf en hoofd dan niet meer samen gaan. Maar waarom nee zeggen als er zoveel leuks is, om te doen, om van mee te genieten, om mensen te helpen…

Ik las ergens: Nee zeggen tegen een ander is JA zeggen tegen jezelf!

Ik moet echt maar eens op cursus, geen cursus nee zeggen…bedenk ik mij nu.
Maar meer een cursus wat gaan we als eerste doen, of waar vind ik extra uren in de dag, of ja…. keuzes maken!
Kijk de vorige zin, niet echt een sterke besluitvorming wel!

Maar goed, al met al… Het komt erop neer dat ik een overvolle agenda heb, of liever gezegd dat wij als gezin een overvolle agenda hebben maar dat alles nog steeds loopt… het gaat prima, het gaat goed, het is lekker, het is actief en het is leuk…
Maar ergens knaagt er aan mij zo ineens de vraag “Moet je niet eens een keer nee zeggen Vanessa?”

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

