Voor mijn 2 liefdes!

Schreef ik vorig jaar dit bericht aan de mensen die me lief waren, schrijf ik dit jaar alleen voor mijn meisje en mijn grote liefde.

Lieve Peter,

Er ontbreken wat stukjes dit jaar, stukjes die ik niet meer weet omdat dit het jaar van verwerken werd voor mij.
Maar er zijn ook stukjes die ik nog zo helder voor de geest heb.

Weet je het nog…. onze eerste onhandige kus, of ben ik de enige die zich onhandig voelde….
Een kus op Koninginnedag die zorgde voor vlinders en de start van ons leventje samen…
Eerst samen, zonder ons mooie meisje en nu als papa en mama van een lief sterretje en onze lieve Marissa.

Weet je het nog……wat je tegen me zei toen ik voorzichtig vertelde de moed te hebben gevonden om voor een tweede kindje te gaan… Weet je het nog? Jij had je twijfels, bang dat het verkeerd zou gaan, bang voor mij… Maar je zei, hoe kan ik jou dat nou weigeren schat?

Weet je het nog…. onze vakantie naar Lanzarote… Op 1 januari 2013 met ons drieën in het vliegtuig, dat we op het nippertje hadden gehaald, weet je het nog.. het gevoel dat we even helemaal weg waren, heerlijke dagen op het strand, zwemmen, lekker eten en mooie warme avond wandelingen.

Weet je het nog….. Je surprise party, mijn lief je werd 30 en het was tijd om dat te vieren! Ik vergeet dat gezicht van je nooit meer, wat was je verrast. En wat was ik toch blij dat het achter de rug was, ik heb me nog nooit zo zenuwachtig gevoeld.

Weet je het nog….. Samen dubbel van het lachen op de bank, tranen over onze wangen voor alle mooie ‘Nailed It’ foto’s en filmpjes op het internet. Tranen, hoestbuien, buikpijn van het lachen. Als jij lacht lief, dan lach je echt.. Dan is er geen houden aan, dan lach ik met je mee….

Weet je het nog….. ons meisje naar de basisschool, ik stopte met werken, jij kreeg een nieuwe functie, het werd stil in huis, stil op het moment dat we eigenlijk ons lief ukje in onze armen zouden moeten hebben… Dat zorgde voor een paar rare maanden. Voor tranen, voor angst, voor twijfels, voor onbegrip… Maar wij hielden vol, we knokten ervoor om weer te genieten!

Weet je het nog…. onze vele uitstapjes en pleziermomenten dit jaar, een dagje Borkum met heerlijke ijsco’s, een spannende dag in Doezoo Leens waar jij en ons meiske zo maar even een dikke vette vogelspin op jullie hand namen, onze date avondjes die steeds wat vaker voorkomen nu onze dame de wijde wereld in trekt, onze etentjes bij onze favoriete chinees voor overheerlijke wok, of ons uitstapje naar Emmen waar we via Tokio terecht kwamen, onze bezoekjes aan Winterswijk, de spannende tijd met je paps, de examens die je achter de rug hebt, de storm die over ons landje raasde terwijl jij midden in de bossen zat en wij dames alleen thuis waren, onze afkoelende avondjes in het water van botje zandgat, gezellige feestjes, of het maken van mijn hobby kamer waar ik zo reuze blij mee ben, sprookjeshof met een heleboel kindertjes, het blote voetenpad met klodders modder, avondjes bioscoop, zwemlespret samen met ons wieffie, zelfs je schoenentic winkeltochtjes horen erbij, en lief weet je het nog….
Het allerbelangrijkste….
Weet je het nog…. Hoeveel ik van je hou!
Oneindig veel schat, jij bent mijn ware liefde!

Lieve Marissa,

Er is geen woord, geen zin, geen enkele manier waarop ik je kan vertellen hoeveel ik van je hou.
Jij bent mijn trots, mijn altijd kwebbelende vrolijke en hele lieve dame.
Jij bent het waar ik me sterk en blij door voel, op momenten dat ik het zwaar en verdrietig had bracht jij een lach met ondanks dat je nog zo’n kleine meid bent je oh zo heldere en wijze woordjes.

Huppelend naar het ziekenhuis op de witte strepen tussen papa en mij in heb ik moeite met elke stap die ik zet, elke stap die ik dichterbij het ziekenhuis kom, het ziekenhuis waar ons kindje achterbleef.
Het gevoel, de tranen wegdrukkend zeg jij vrolijk en niets vermoedend… Hier lag jij ook mam, toen de baby nog in je buik zat! Eenmaal terug in de auto met een zwaar gevoel drukkend op mijn borst breng jij iets wat ik niet meer kon voelen tot op dat moment. Je verteld papa en mij dat je het ziekenhuis leuk vindt, want voeg je eraan toe….
Ik ben daar geboren!
En ik…. ik voel een vreselijke opluchting, ik voel me stukken lichter… Het is waar, ik kan het weer als een mooie plek zien. De plek waar mijn allermooiste liefste schat het leven kwam begroeten!

En lieve Marissa, je gaat naar school en doet het er zo goed. Je maakt vriendjes en vriendinnetjes en voelt ook al de eerste vlindertjes in je buik voor een lief jongetje Milan uit jouw klas. Rode wangetjes en schitterende oogjes bevestigen dat. Je hebt plezier op school met juf en meester, je let altijd heel goed op zegt juf en je krijgt alles mee wat er in de groep gebeurd. Je danst er vrolijk in het rond alsof je er al jaren komt, je stond met je mooie en lieve kerstwens op het podium. Je doet het goed, en wij zijn blij en trots!

Ik zie je groeien, je wereld wordt steeds een beetje groter en wij laten je steeds een beetje meer los. Je knuffelt graag, en verteld er achteraan dat je dat ook altijd blijft doen als je groot bent. Waarna je nog wel informeert of dat wel mag als je groter bent. Je danst, je zingt, je bent een slimme dame, je geniet van alles en ontvangt alles met je armen wijd open. En bovenal lieve meid, ben je lief… Je zorgt voor anderen, je deelt, je geeft weg, je voelt met anderen mee, je bent echt lief… Een poos geleden zei een papa van een vriendinnetje eens tegen mij, Marissa is oprecht lief… en dat raakte me! Maar hij heeft ook nog eens gelijk, je bent een schat.

Ik hou van jou meid, ik hou van je grappen, ik hou van je warme armpjes om me heen, ik hou van je dansjes door het huis, ik hou van je make up uurtjes, ik hou van je zangles onder de douche, ik hou van je anti broeken strijd tijdens het kleren uitzoeken,ik hou ervan hoe je de trap afwandelt met..hier komt een schoonheid aan, ik hou van je verwilderde haartjes en koppie als je de klas uitkomt, ik hou van je optredens, ik hou van je kleine neusje, je moedervlekjes, je rapunzel haartjes, ik hou van je ideeën, je oplossingen, je goede lieve hartje, ik hou van je… zielsveel!

Voor jullie en die ons lief zijn…
Maak er een mooi jaar van, maak er een spetterend jaar van, geniet, droom, deel, leef!
#Do all things with love!
#2014
2014zoetgeluk

4 gedachtes over “Voor mijn 2 liefdes!

  1. Hoe mooi heb je je gevoelens op papier gekregen! Ik krijg er zowaar tranen van in mijn ogen… blijkbaar heb ik op je blog jullie babietje gemist… hoe verdrietig toch… ik wens jullie heel veel sterkte maar aan jullie liefde voor mekaar merk ik dat het wel goed komt… Een heel mooi 2014 voor jullie drietjes!

  2. Wat een bijzonder en emotioneel verhaal! Misschien wat aan de late kant, maar ook voor jullie een mooi en bijzonder 2014 gewenst, met heel veel lichtpuntjes.

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

