Over doelen, woorden, herinneringen… enzo!

Pas mama geworden kreeg ik een boek van mijn kleine zusje.
Het boek: Mam, vertel ‘s… Met de woorden, niks voor mij maar echt wat voor jou… Neem het maar mee.
En door de jaren heen schrijf ik er steeds wat in, het is namelijk een boek vol vragen, vragen, verhalen gevraagd vanuit je kind. Wie was je eerste liefde, waar ben je trots op, wat deed je in de schoolpauze’s, hoe vierde je kerst, wat had je anders willen doen, waar wordt je verlegen van, wat draag je het liefste en ga zo maar door…

Jij verteld dus met je pen, jij verteld hoe jij het ‘vroeger’ hebt beleefd….
En wat is het dan mooi… om bij de vraag wat zijn je doelen… te lezen…..
2010 –> andere baan/ontslag nemen, leuke dingen doen met kinderen en iets met mijn handen…
Ik heb er nu met een grote BIG SMILE aan toegevoegd.. 2014: –> Ik ben er!!!

Heerlijk, dat soort momenten geven me een echte boost!
Het is toch heerlijk te zien dat je er wel komt, dat je gewoon vast moet houden aan wat goed voelt.
En wat ook lekker is… door het boek weer eens in te kijken en hier en daar weer eens wat aan te vullen…. besef ik me dat ik langzaam aan tevreden ben, tevreden met wie ik ben, wie wij zijn, wat we doen…
Tevreden met hoe we ‘het’ doen….

Zo’n tevreden gevoel geeft rust, geeft energie, geeft geluk…
Ja, er zijn dingen die ik anders had willen zien… maar niet alles heeft zo mogen gaan.
Maar met een soort van tevredenheid komt dan ook een stuk acceptatie, of misschien is dat er al wel… (denk ik al typend)

Hoe dan ook, ik ben blij met het boek! Ik vul het met plezier in, zie het net als dit blog als een mooi stukje herinnering voor later. (ik heb trouwens nog zo’n super gaaf gezellig boek, kletsboek… Vol mooie, goede vragen en andere onzinnige maar oh zulke leuke vragen om aan je kind te stellen en de andere pagina is in te vullen door opa, oma, papa, mama etc. Een boek met een moppermuur, voor 1000 euro vragen, ruilen met..etc.)

Ik sluit af voor vandaag… Madam is op visite bij opa en oma en heeft samen met papa en oma bekokstoofd pas om 21.00 uur thuis te komen en is daarom supertrots!
Met een mooi boek op de bank wacht ik tot mijn wieffie weer thuis komt!
Fijne avond allemaal! (en leuk dat je er weer was…!)

wij- Marissa en ik

3 gedachtes over “Over doelen, woorden, herinneringen… enzo!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

