Kloddertje verf, chinees uit een boekje en op de goede weg!

Ik riep dit op mijn facebook laatst….

Veel te stil op mijn blog, des te drukker in mijn hoofd, loop administratief een paar weekjes achter (-jes… zo klinkt het veel minder erg), veel leuke dingen gedaan op de school van dochterlief, teveel ja gezegd op verzoekjes (leer het ook nooit) waardoor de agenda uitpuilt, de dag te weinig uren heeft en het voelt alsof ik alweer aan vakantie toe ben…. Was ik niet pas op Mallorca? (hmmm, doe iets niet goed!) Pinksterweekend gezellig plakkerig en rillerig onder de wol doorgebracht, ziek zijn als je vrij bent…hmmm, gebeurt me te vaak! (heb ik er dan ineens tijd voor ofzo?) Onze dame al een week of 2 niet fit, ’s avonds koorts, hangerig, moe en overdag zit er weer leven in! Manlief gaat zoals gewoonlijk als een speer, op werk druk, thuis druk… Huisje word mooi! Teveel lieve mensjes waar we nodig mee moeten kletsen, smullen van de bbq of gewoon even lekker niksen. Waaaaaar blijft de tijd…. Ohja, de tijd tikt wel door… voor ik het weet is het alweer de 17e en mag ik weer vieren een jaartje ouder en wijzer te zijn geworden! *ikblijfgeloveninhetwijzerworden* Veranderingen op komst, dromen om waar te maken…Moeilijk voor de vreselijke chaoot die ik me nu voel. Er zijn zoveeeel dingen leuk! Dus dat ziek zijn kan ik nu ook helemaal niet gebruiken! Is het al zomervakantie… Need it!!! Even de rust weer voelen, tijd voor elkaar, leuke dingen doen, lieve mensen knuffelen…(ja, hoe ouder ik wordt hoe sentimenteler…sorry mensen ) En dan het gevoel van ‘Hellllluuuuppp’ maar snel van me afschudden!! …….(zo… dat is eruit!)

En met het uitspreken ervan voelde ik me al een stuk beter!
Even beseffen dat je tijd moet maken, tijd voor jezelf en voor mijn 2 grote liefdes.

De volgende dag
Marissa vanuit school mee naar huis, voor de verandering een keertje niet spelen…
Vind mama ook wel eens lekker! Thuis had ik al wat voorbereid, bloemen geknipt van eierdozen en plakfiguren in allerlei vormen met zwart papier klaar gelegd.
Thuis mocht ze kiezen… En het werd de bloemenslinger! Lekker kliederen met verf, daarna de bloemen aan een draad rijgen en natuurlijk het allerleukste een mooi plekje vinden om de slingers op te hangen.
Gezellig met ons tweeën…. Missie geslaagd!

Bloemenslinger eierdoos verven

Bloemenslinger eierdoos verven

Bloemenslinger eierdoos verven

Bloemenslinger eierdoos verven

Onze bloemenslinger

De volgende dag
werd ik door een lief vriendinnetje mee uit eten genomen, heerlijk gekletst, gegeten… en vervolgens waren we bijna te laat voor de film! Leuke, luchtige film, samen relaxed een avondje lachen en genieten!
Ik kreeg dit lieve avondje uit omdat ik haar oh zo mooie bruiloft op film heb vastgelegd en ’s avonds op het feest natuurlijk weer als Japanner actief was… Tussen het kletsen, dansen, wandelen op het strand door! Het was een prachtige dag!!

feestjemanon.jpg

manonwensballon.jpg

Vandaag de dokter eens gebeld voor mijn hooikoorts (dit jaar TE extreem), pillen,neusspray en oogdruppels rijker! En dat had ik 3 week geleden al moeten doen! Wat fijn!!!!!! Ogen zijn weer veeeeel beter bruikbaar, krijg zelfs weer gewoon lucht zonder te piepen! …Ja, Vanessa tijd voor maken dus!!

Dochterlief had een feestje, direct vanuit school… Mama was goed voorbereid (yeeeah, punt voor mij versus de chaoot), knijpfruitje, rozijntjes en ontbijtkoek mee en op school aan de koffietafel nog even eten met een vriendinnetje en toen op naar Ballorig.

’s Middags bij de kringloop nog een paar heerlijke boeken gescoord, laatst via een mama op school ook al wat geruild! Voor Marissa (al net zo verzot op boeken) ook leuke boeken gescoord.. Onder andere een boek met chinese sprookjes! Voor het slapen gaan hebben we de slangenjongeling gelezen!
Marissa … maar ook ik zaten helemaal in het verhaal! Wanneer de moeder in het verhaal liegt komt haar koppie omhoog, grote ogen en hardop… Neeeee, dat is helemaal niet waar! En zo gaat het nog even door, om na afloop te zeggen… Wat is dat een mooi boek mama! En ik ben het volkomen met haar eens, wat staan er prachtige Chinese legendes en sprookjes in het boek!

Morgen een leuke dag voor de boeg… Madam gaat op schoolreis en mama mag mee!!
Fijne avond mensen!! xxxxx

2 gedachtes over “Kloddertje verf, chinees uit een boekje en op de goede weg!

  1. Wat een leuk blogbericht weeral en wat heb jij het druk! En dan nog ziek op je vrij weekend! Maar dat is meestal zo… omdat je er tegen vecht wanneer je geen tijd hebt om ziek te zijn… stom natuurlijk. Leuke dingen knutsel jij met Marissa… die eierdozenbloempjes zijn zoooooo mooi! Je hebt ze ook mooi opgehangen!
    Alvast een fijne verjaardag binnenkort en strakjes een toffe schoolreis!

  2. Je hebt het er maar druk mee (Ik zelf ook hoor, merk echt dat ik aan de vakantie toe ben. En dan ben ik ook nog eens gestopt met school, pfoe wat moet dat worden na de zomer)
    Maar wel een gezellig drukte. Leuke feestjes, knutsels en natuurlijk een fijn nieuw leesboek.
    Alvast een fijne verjaardag en doe rustig aan he, niet ziek worden 😉
    Groetjes, Rensina

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

