Spraakwaterval…

Soms zijn er van die dagen dat ik zo graag snel achter mijn laptop wil kruipen om verhaal te doen,snel opschrijven en noteren wat er gebeurde, wat er werd verteld of wat we hebben beleefd.

Vaak zijn dat nou ook juist de dagen dat het gewoon helemaal niet lukt om eventjes achter mijn pc te kruipen en een blog ‘weg te tikken’. Maar vandaag lukt het wel, een productieve dagje! (zeg ik nu al, en het moet nog middag worden) School is weer begonnen en onze dame vind het leuk! Ze vind het zo leuk dat ze vanaf het ophalen tot aan het moment van naar bed gaan door kwebbelt over wat ze allemaal heeft gedaan. Haar radartjes in dat kleine koppie draaien weer op volle toeren, en mijn oren moeten er direct weer aan geloven! Zo stil als het nu is overdag haalt ze alles in na schooltijd! En ik… Ik geniet van alle verhalen, haar pretoogjes, haar grapjes, haar trotse koppie… Overal van!

Gisteren op de fiets terug van school zat ons meisje met nog al wat vragen! 

“Mam, hoe is Diddle (poes) dood gegaan?” “Mam, krijgen mensen dan ook een spuitje of gaat dat vanzelf?” “Als een klein kindje dood gaat en het is een jongetje mag er dan ook lego in de kist?” “Oh, en dan bij een meisje zeker wel een barbie” “Wat lag er bij mijn opa in de kist? Zeker mooie rozen?” “Oh, en mam… hoe weet je nou dat iemand bij de sterretjes is?” “Heb jij dat wel eens gezien dan?” “Ik zou dat wel heel graag zeker willen weten mam, dat is toch veel handiger!” “Mam, ik heb 3 sterren in de lucht toch?… Diddle, onze baby en opa” “Ik denk dat ik het ook maar gewoon moet geloven dat ze voorbij de horizon zijn” “Oh, dat is van Tinkerbell mama, dat zingt dat nieuwe elfje” 🙂

2 Minuten pauze…

“Mam, hoe heb jij papa eigenlijk ontmoet?” “Oh, en hoe wist je dan dat je verliefd was?” “En, mam…gingen jullie veel afspreken?” “Kreeg je een cadeautje, welke muziek stond er dan op die cd?” “Mam, wel zielig voor opa en oma dat papa uit Winterswijk ging verhuizen… Maar ik ben wel blij.”  “Ik ben blij omdat jij nu de allerbeste mama bent”

1 Minuut pauze…

“Mam, papa moet altijd werken hè. Gelukkig had hij wel vakantie en komt hij elke avond thuis” “Ik moet ook elke dag werken mam op school, dat vind ik zo leuk!” “Mam, jij werkt niet hè, jij kunt gewoon alles al”

Ik geniet nog even na…..van deze mooie, kostbare gesprekjes! 

Liefs, Vanessa

 

Marissa

3 gedachtes over “Spraakwaterval…

  1. Haha wat een fijne gesprekken!
    En al die vragen pfoeh zeg, je hebt het er maar druk mee 😉
    Maar zo te lezen denkt ze overal goed overna.
    De bijgevoegde vind ik echt prachtig!! Kan zo in een lijstje aan de muur.
    Lieve groet, Rensina

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

