Ach, ik doe ook maar wat…..

Ik weet niet wat dat is bij mij…
Soort onrust, teveel willen doen, veel leuk vinden en een hoofd dat altijd en echt altijd op volle toeren draait.
Ik hou van ‘rommeltjes’, van kleurtjes, van gezelligheid. Maar ik hou ook van wit, van rust, van open ramen en frisse wind. Die liefde voor kleurtjes en wit is een eeuwige strijd, een conflict in mijn hoofd, huis.

Soms heb ik dan zo’n moment, een moment van opruimen van schoon schip maken van orde!
Want ja ik hou ook van orde, van lijstjes, van agenda’s… Weer zo’n conflict want zo’n superhandig lijstje gaat ook zo over boord wanneer de zon schijnt en wij lekker gaan fietsen, of wanneer dochterlief thuis komt uit school met hele andere plannen of wanneer school me vraagt gezellig mee te helpen in de klas… Daaag, lijstje, daaag agenda! Jullie zie ik morgen wel weer.

Af en toe duikt er zo’n periode op van ‘iets of iemand willen zijn’, moet ik niet toch een diplomaatje erbij gaan halen of moet ik niet toch een stempel geven aan wie IK nu ben. Moet ik niet officieel en serieus aan de slag met mijn zoet geluk creaties, moet ik niet een bewijsje hebben van wie IK ben!?
In welk hokje pas ik nu, is dat hokje er wel…? Moet ik dat hokje nog uitvinden? Wil ik wel in zo’n hokje. Ja, ik zei het jullie toch dat hoofd van mij is nooit rustig.
Al mijn hele leven lang hoor ik dat bij mij het gaspedaal altijd stevig staat ingedrukt en loslaten is er niet bij.
Ik hoor dat aan, ik herken het, ik vraag me dan af…….

Ik vind gewoon zo veel leuk, en kiezen kan ik blijkbaar helemaal niet ondanks allerlei voornemens die ik maak na zo’n zomervakantie of vaak na een nacht migraine…
Het gaat even goed (of wat is goed… misschien is dit zoals het gaat ook goed!) en voordat ik het weet is er niets meer over van het voornemen rustiger aan te doen of meer nee zeggen.
En wie hou ik voor de gek, het zit niet in me! Ik ben zoals ik ben! Misschien heb ik dan overal lijstjes, doe ik iets maar half half of net niet ‘officieel’ genoeg of wil ik zoveel dat het een mengelmoesje lijkt.
Misschien heb ik dan af en toe een explosie aan kleur in ons huisje, of heb ik weer veel te veel boeken naast de bank en het bed liggen omdat ze me allemaal zo mooi leken en het uiteindelijk ook blijken te zijn! Of vergeet ik bijna het bed in te duiken omdat er mooie muziek op staat en ik even helemaal weg droom in de tijd.
Misschien rol ik overal zo weer in, maar het is ook allemaal zo leuk!

Er is 1 ding wat ik voor de volle 100% doe, nee dat klinkt niet goed!
Er is 1 ding, 1 ding wat ik voor de volle 100% ben en dat is mama zijn!
En wat is dat fijn, geen lijstjes, geen conflicten in mijn hoofd…
Alleen maar het besef dat ik mezelf pas heb gevonden toen ik mama werd!

Ik ben 100% met heel mijn hart mama…..
en de rest…
Ach, dat doe ik er allemaal maar een beetje bij!
Ik doe ook maar wat 🙂

Een gedachte over “Ach, ik doe ook maar wat…..

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

