Domweg lastig!

En toen was het al een tijdje stil op mijn blog…
Soms miste ik het wel eventjes maar voornamelijk was ik even kwijt waarom ik nog zou bloggen.
Blog is inmiddels wel in een papieren plakboek vol foto’s,schrijfsels, eigen gemaakte tekeningen en andere dingen verder gegaan… Meer privé, al was dat geen reden voor de pauze.

Volgens mij is mijn blog altijd wel redelijk positief, ik schrijf nou eenmaal graag over dingen die mij/ons blij maken en iets wat je voelt met je hart dat kan je ook het beste verwoorden en die wil je natuurlijk ook het liefste vast leggen. En de afgelopen tijd hebben we genoeg gedaan, genoeg leuke dingen en mooie momenten om weer heel wat blogs mee te vullen…

Verdriet daarentegen voel je ook, en voel je diep, rauw en ook dat heb ik wel eens verwoord op mijn blog.
Meestal wanneer ik het niet persoonlijk kon zeggen, niet hardop uitsprak of het niet wilde bespreken maar het toch van me ‘af moest schrijven’. Soms is in ‘het echte leven’ zeggen hoe je je voelt gewoonweg verrekte lastig en op een blog schrijf je gewoon weg. Ik lees niet na, ik denk niet over hoe de woorden mijn mond moeten uitrollen. Stuk makkelijker dus! Daarmee val je ook niet even iemand lastig, en voel ik me toch opgelucht wanneer ik mijn verhaal heb gedaan.

En nu dan toch een blogje…
Maar geen blogje met heel erg vrolijk nieuws…
Maar meer een kanttekening voor mezelf… en dat is dat het eigenlijk niet zo lekker met me gaat.
Kan ik het al verwoorden… Nee…
Wil ik dat wel? Geen idee…

Daarom even een kleine kanttekening voor mezelf, een soort toegeven, soort van erkennen, soort van bekennen, soort van tijd voor mij, soort van denk erom, soort van gezegd en nu kan je het niet meer wegwuiven, soort van dit speelt te lang dus zeg het, soort van verdikkie dus toch, soort van blog a la opluchting misschien? Twijfel…

3 gedachtes over “Domweg lastig!

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

