Als zo’n datum dichterbij sluipt

Als de datum dichterbij sluipt en ik in alles zoek naar klein geluk besef ik me maar weer eens dat het verdriet nog steeds zo groot aanwezig is. Nog steeds…

Mijn lijf protesteert op alle mogelijke manieren, een lief woord, een lief gebaar, een zacht liedje of een vreselijk nieuwsbericht het komt allemaal heel diep binnen.

Er verstrijkt tijd, veel tijd, steeds een beetje meer! Er veranderd iets, ik verander. Ik berust in dingen die niet langer belangrijk zijn, ik geniet elke dag meer van ons cadeautje Marissa en ik knijp mezelf nog steeds als ik weer eens heerlijk tegen mijn lief Peter aan kruip en we elkaar zoveel kusjes geven dat het niet lang duurt of Maris op kijkt en zich ook tussen ons perst voor nog meer knuffeltjes en kusjes.

Ik geef weg, ik ruim op in hoofd en hart, ik hoop iemand bekend en onbekend blij te maken. Hoe belangrijk is dat, hoe fijn om iemand te laten weten dat je aan ze denkt, of om ze geeft. Ik voel me daar zo goed bij, zo cliché misschien.. Maar wat zou het! Verdriet maakt alles puur…

Ik besef me ook maar al te goed dat het gemis blijft! Dat het vreselijke ‘falen’ van mij geen mens uit mijn hoofd kan praten. Dat het zo is als het is. Dat we met ons drietjes blijven, dat ons meisje geen zus wordt. Dat ik na schoolvakanties een tijdje nodig ben om weer aan de leegte in huis te wennen en dat het oer gevoel van mama zijn en een wens diep in mijn hart er altijd zullen zijn! Ik weet het… Echt! Ik weet het..

Maar ik kan nu nog steeds niet anders dan afsluiten met…

Ik had het zo, zo, zo ontzettend graag anders gezien! Ik mis ons kleintje! Ik mis je zo…

Kom terug 

Als ik die woorden eens zo zacht zou zeggen, dat niemand ze kon horen.en niemand zelfs kon denken ..dat ik ze dacht.   En als iemand dan zou zeggen…Of desnoods alleen maar terug zou denken, op een ochtend.. Ja!

d08fdc33bbb196afb853b30b74c1c446

2 gedachtes over “Als zo’n datum dichterbij sluipt

Geef hier je reactie....Dat vind ik reuze leuk!

